Men Joakim, vad besviken jag är.

Jag känner att det är några saker vi måste prata om. Jag trodde det skulle räcka med en tjurig facebook-status från dig, men jag borde väl ha anat vad som komma skulle. Väck aldrig den mediokra krönikör som sover, etc. För din krönika var verkligen det banalaste, mest skenheligt indignerade trams jag läst på länge. 
Om du undrat var svenska feminister ”håller hus” rekommenderar jag länksamlingen i föregående inlägg.

Annars kan jag bara fortsätta att understryka att svenska feminister i säkert 10-15 år tjatat om hederskultur och våldtäktskultur. 

För mig låter det som att du är besviken på att majoriteten av svenska feminister inte valt att peka med hela handen mot allsköns förorter och placera alla problemen där? Det är en att våldtäktskulturen vi lever i inte tar sig liknande uttryck oavsett vad stadsdelen heter eller den dominerande etniciteten/trosinrikningen i den är. 

Problemet är att det du frågar efter låter ganska unket. Jag är rätt glad att just det du saknar inte tillhandahålls på det sätt du verkar efterlysa från de feministiska led du avkräver personlig informationsservice. Men skulle det vara någonstans jag inte skulle bli förvånad över att hitta rasism med feminismen som täckmantel, så vore det väl på GP.

En reaktion på ”Men Joakim, vad besviken jag är.

Kommentera

